Welkom bij DGO personeelsdiensten
Mijn naam is Olga de Graaf en ik ben eigenaar van DGO personeelsdiensten. In februari 2007 begon ik als zelfstandig ondernemer. Vanuit mijn ‘zolderkamer’, met alleen een bureau, telefoon en computer. Maar ook met meer dan vijftien jaar ervaring en kennis op het gebied van arbeidsbemiddeling, re-integratie en coaching.
Allereerst verzorgde ik voor het UWV, gemeenten en het bedrijfsleven in Noord-Holland zelfstandig projecten voor alleenstaande ouders en samenlopers (WWB/WAO). Dat begon met IRO- en non-REA-trajecten voor mensen met een (zeer) grote afstand tot de arbeidsmarkt, en werd later uitgebreid met sociale activering en trajecten vanuit de aanbesteding AG. Voor het bedrijfsleven verzorgde ik outplacementtrajecten, tweede spoortrajecten en preventieve van-werk-naar-werk-trajecten.
Door mijn contacten binnen de overheid en het bedrijfsleven ging de bal snel rollen. Ik kreeg zoveel opdrachten en aanvragen voor re-integratie en coaching, dat ik besloot dat ik een eigen kantoor en meer medewerkers nodig had. In januari 2008 was het zover: ik werd ‘wij’. Met twee officemedewerkers en zes toppers van freelancers en werknemers bedienden we met succes een groot gedeelte van de re-integratiemarkt in Noord-Holland, met onder meer aanbestedingen vanuit het UWV, sociale activering, non-REA ziektewet, WW-trajecten, outplacement en tweede spoortrajecten.
In hetzelfde jaar breidden we onze dienstverlening uit en gingen we samenwerkingsverbanden aan met onder meer bedrijfsartsen, maatschappelijke- en psychische hulpverleners, GGZ-instanties, fysiotherapeuten en budgetcoaches. Daarmee kregen we een multidisciplinair dienstenpakket, waarmee we iedere klant vanuit het bedrijfsleven of de overheid de juiste hulp en dienstverlening kunnen bieden voor een succesvol eindresultaat: een nieuwe of andere passende baan.
Er is sindsdien veel veranderd op de arbeidsmarkt. De werkloosheid is toegenomen en er heerst onzekerheid en angst. De re-integratiebranche is onder de loep genomen en er is steeds minder budget gekomen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt te helpen een baan te krijgen. Toch zetten wij ons werk met hetzelfde enthousiasme, en misschien nog wel meer inzicht, voort. Wat er ‘buiten’ ook gebeurt, de cultuur binnen DGO blijft no-nonsense, toegankelijk en transparant. Doen wat je zegt en zeggen wat je doet is kenmerkend voor onze dienstverlening.
Sinds 2013 zijn wij een landelijk re-integratiebureau, met dezelfde doelgroepen en markt als in 2007. We zijn gegroeid, maar blijven klein en regionaal opereren. Onze werkadviseurs en coaches werken vanuit hun eigen woonomgeving en hebben kennis van de regionale arbeidsmarkt en sociale kaart in hun omgeving, waardoor we een optimale dienstverlening kunnen blijven garanderen.
Onze passie is altijd hetzelfde gebleven: mensen zo goed mogelijk helpen bij het vinden van werk!
Hartelijke groet,
Olga de Graaf
Algemeen directeur
DGO Personeelsdiensten
Wilt u meer informatie over onze dienstverlening of wilt u een vrijblijvend gesprek aanvragen neem dan contact met ons op. Wij zijn u graag van dienst!